Záruka na zakúpený výrobok

Záruka je zákonom daná a jej dĺžka je 24 mesiacov, pričom ku každému výrobku,ktorý si zákazník zakúpi je pribalená papierová visačka v slovenskom a anglickom jazyku,kde sú všetky informácie o produkte,jeho nosnosť,spôsob ošetrovania,výluky zo záruky,jeho určenie a spôsob korektného pužívania a nakladania s výrobkom.

Tovar zasielame kuriérskou spoločnosťou DPD na dresu,ktorú zákazník zadá pri objednávke, pričom je nutné zadať aj zastihnuteľný telefonický kontakt (telefónne číslo musí byť so slovenskou predvoľbou +421).

Platba

Sú tri možnosti platby:
1. Platba prevodom vopred na bankový účet dodávateľa.

2. Platba kreditnou kartou (online) prostredníctvom služby Stripe.

3. Platba pri prevzatí balíka od kuriéra – možnosť platby iba v hotovosti (nie je možnosť platby platobnou kartou) .

Vaše osobné údaje

V našej firme chránime Vaše súkromie. Aby sme Vám mohli poskytnúť všetky služby, potrebujeme o Vás vedieť základné informácie. Niektoré z nich majú povahu osobných údajov v zmysle Zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v informačných systémoch.

Pri nakupovaní je potrebné poskytnúť nasledovné informácie o Vás:

  • meno a priezvisko, presná adresa vrátane krajiny (resp. adresa, ktorá ma byť uvedená na faktúre)
  • emailová adresa (slúži na Vašu identifikáciu v systéme a na komunikáciu s Vami)
  • telefónne číslo (pre rýchlejší kontakt s Vami apre kuriéra na doručenie tovaru

Tieto údaje sú uchovávané v chránenej databáze na serveri. Tieto údaje sú taktiež nutné pre náš účtovný a fakturačný systém. Pri nákupe nie je povinná registrácia.

Vaše osobné údaje nezverejňujeme, nesprístupňujeme, neposkytujeme žiadnym iným subjektom, s výnimkou organizácií, s ktorými je spolupráca nevyhnutná pre správne vybavenie Vašej objednávky. Tieto údaje sú však vždy poskytnuté jednorázovo pre vybavenie Vašej konkrétnej objednávky (kuriérska spoločnosť GEIS). Databázu osobných údajov chránime pred ich poškodením, zničením, stratou a zneužitím.

Odoslaním objednávky kupujúci udeľuje predávajúcemu v súlade so zákonom č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov uvedených v objednávke za účelom vybavenia objednávky a dodania tovaru, a to na dobu nevyhnutnú na plnenie zmluvy predávajúcim. Poskytnutie osobných údajov kupujúcim je dobrovoľné. Kupujúci má právo svoj súhlas odvolať, a to písomnou formou na adresu sídla predávajúceho. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu a údaje budú následne vymazané. Kupujúci má ďalej práva podľa § 20 zákona č. 122/2013 Z.z., v znení neskorších predpisov, t.j. predovšetkým právo na informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov, právo na odpis osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, právo na opravu nesprávnych alebo neaktuálnych osobných údajov v priebehu spracúvania, právo na likvidáciu osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania, právo na základe bezplatnej písomnej žiadosti namietať voči využívaniu svojich osobných údajov na marketingové účely, ak s nimi súhlasil.

Prevádzkovateľ neposkytuje za žiadnych okolností tretím stranám alebo verejnosti súhrnné štatistické informácie o zákazníkoch, návštevnosti, obrate a ďalšie údaje aby na ich základe bolo možné akýmkoľvek spôsobom identifikovať jednotlivých zákazníkov.

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

Čl. I. ÚVODNÉ USTANOVENIA

Tieto všeobecné obchodné podmienky / ďalej len VOP/ platia pre nákup v internetovom obchode, ktorého prevádzkovateľom je spoločnosť Economato,s.r.o. ,vlastník a prevádzkovateľ chránenej registrovanej obchodnej značky ballpolo® so sídlom Nové Zámky, 940 64, Viničná 31, zapísaný v Obchodnom registri Okresného súduv Nitre , oddiel Sro , vložka č.28182/N (ďalej len predávajúci) a pre zmluvy uzatvorené prostredníctvom systému elektronického obchodného domu spoločnosti Economato,s.r.o. (ďalej len „systém”).

VOP bližšie vymedzujú a upresňujú práva a kompetencie predávajúceho a jeho kupujúcich a sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, pokiaľ sa zmluvné strany výslovne nedohodli na odchylnej úprave.

Prevádzkovateľ internetového obchodu www.ballpolo.sk týmto prehlasuje, že s osobnými údajmi svojich zákazníkov nakladá v zmysle Zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov.
Predaj tovaru prostredníctvom internetu sa riadi najmä zákonom č. 22/2004 Z.z. a zákonom
č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.
Pre účely týchto VOP sa za kupujúceho považuje každý kupujúci, nielen spotrebiteľ. Čl. II.

Čl. II. INFORMÁCIE POSKYTOVANÉ PRED UZATVORENÍM ZMLUVY:

Spoločnosť Economato,s.r.o. so sídlom Nové Zámky, 940 64, Viničná 31, okres Nové Zámky,
týmto v súlade s sut. § 3 ods.1. zák.č. 102/2014 Z.z. pred uzatvorením zmluvy uzavretej na diaľku podľa tohto zákona poskytuje na svojej stránke nasledujúce informácie:

1/ Hlavné vlastnosti tovaru sú uvedené na stránke e-shopu pri popise a špecifikácii tovaru v náhľade jednotlivého tovaru. Špecifikácia tovaru sa súčasne nachádza v objednávke vyhotovenej podľa VOP .

2/ Predávajúcim je spoločnosť Economato,s.r.o. so sídlom Nové Zámky, 940 64, Viničná 31

3/ Kontaktné údaje predávajúceho sú nasledovné:
telefónne číslo: 035-381 11 11
e-mail: ballpolo@ballpolo.sk

4/ Reklamácie tovaru, sťažnosti alebo iné podnety možno podať na adrese predávajúceho uvedenej v bode 2/.

5/ Cena tovaru vrátane 20% DPH je uvedená pri popise a špecifikácii jednotlivého tovaru a po vložení tovaru do košíka je súčasne celková cena tovaru vrátane DPH uvedená v objednávke tovaru. K celkovej kúpnej cene tovaru v závislosti od kupujúcim vybraných možností môžu byť započítané náklady na dopravu, dodanie tovaru, poštovné a pod. v zmysle čl. V. VOP.

6/ Platobné podmienky sú uvedené ďalej v čl.V. VOP, dodacie podmienky sú uvedené vo VOP

v článku VI. predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Informácie o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií sú uvedené v článku IX. VOP. Informácie o postupoch uplatňovania a vybavovania sťažností a podnetov v súvislosti s ochranou osobných údajov sú uvedené v článku X. VOP.

7/ Všetky informácie o práve kupujúceho odstúpiť od zmluvy sú uvedené v článku VIII. VOP. Okrem informácií uvedených v článku VIII. predávajúci súčasne poskytuje kupujúcemu nasledujúce poučenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy podľa a poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy priamo na webovej stránke.

8/ Predávajúci týmto informuje kupujúceho, že ak odstúpi od zmluvy uzatvorenej v zmysle týchto VOP, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a to v zmysle ustanovenia § 10 ods. 3 prvá veta zákona č. 102/2014 Z. z., podľa ktorého pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru a tiež náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

9/ Informácie o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru sú uvedené v článku IX. VOP.

10./ Predávajúci prehlasuje, že nie je viazaný žiadnym kódexom správania, ani sa nezaviazal využívať systém alternatívneho riešenia sporov.

Čl. III. – OBJEDNÁVKA A UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY

1. Všetky objednávky podané prostredníctvom internetovej predajne predávajúceho sú považované za záväzné. Objednávka urobená kupujúcim na základe týchto VOP je objednávka, na základe ktorej vzniká kupujúcemu povinnosť zaplatiť kúpnu cenu a ktorej uplatnením kupujúci výslovne potvrdzuje, že bol s touto povinnosťou oboznámený. Zároveň odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami v celom rozsahu a že s nimi súhlasí.

2. Objednávka je súčasne návrhom kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva je uzatvorená oboma zmluvnými stranami v momente prevzatia objednaného tovaru kupujúcim, pričom predávajúci doručí spolu s tovarom kupujúcemu okrem daňového dokladu – faktúry aj potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy v písomnom vyhotovení.

3. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých registračným formulárom predpísaných údajov a náležitostí a odsúhlasenie obsahu objednávky. Miestom dodania tovaru je adresa uvedená kupujúcim v registračnom formulári.

4. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru s odkladacou podmienkou úplného zaplatenia kúpnej ceny spolu s nákladmi predávajúceho spojených s predajom, ktoré znáša kupujúci tj. vrátane poštovného resp. iného obdobného poplatku.

5. Vyplnením registračného formulára či odoslaním záväznej objednávky v rámci internetového obchodu kupujúci dáva predávajúcemu súhlas so zhromažďovaním a archivovaním osobných údajov o kupujúcom a o jeho nákupoch (viď časť VOP- Ochrana osobných údajov zákazníkov) ale len za účelom vybavovania objednávok a ich archivácie.

6. Pri produkte, o ktorý má kupujúci záujem je potrebné stlačiť tlačidlo “Pridať do košíka”, tento produkt sa následne pridá do nákupného košíka. Po ukončení výberu produktov do košíka, môže kupujúci prejsť k vyplneniu doručovacej adresy a spôsobu doručenia a platby tlačidlom “Prejsť k objednávke”. V tomto kroku je postupne možné vybrať spôsob platby a spôsob doručenia. Následne je potrebné zadať základné informácie ako sú : adresa, e-mail a podobne aby objednaný tovar mohol byť riadne doručený. Ďalším krokom je potrebné aktivovať/stlačiť tlačítko „ objednávka s povinnosťou platby „ a následne tlačítko “Potvrdiť objednávku” čím je objednávka tovaru ukončená. Potvrdením objednávky kupujúci zároveň vyhlasuje, že pred jej vyplnením a odoslaním sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, s platobnými podmienkami, záručnými podmienkami a a podmienkami odstúpenia od kúpnej zmluvy a že v celom rozsahu s nimi súhlasí.

7. Potvrdenie o objednávke predávajúci bezodkladne po jej doručení zašle na email, ktorý uvedený v registrácii. O stave objednávky je kupujúci informovaný prostredníctvom emailu. V prípade, že sa objednávku nepodarí urobiť, je možné zaslať ju prostredníctvom emailu na adresu ballpolo@ballpolo.sk (nezabudnite pripísať všetky detaily týkajúce sa objednávaného tovaru, Vašu dodaciu adresu a kontakt na mobilný telefón).

8. Kupujúci má právo stornovať objednávku do 24 hodín od objednania, a to prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky, na tovar vyrobený podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa. Takúto storno objednávku považuje predávajúci za zrušenú. Pri zrušení objednávky je potrebné uviesť číslo objednávky, meno a e-mail resp. kontakt. V prípade zrušenia objednávky neúčtuje predávajúci kupujúcemu žiadne poplatky súvisiace so stornom objednávky. V prípade, že kupujúci použil ako formu platenia “platba na účet spoločnosti”, predávajúci vráti finančné prostriedky bankovým prevodom na účet kupujúceho a to do 3 dní, tj. rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Predávajúci nie je však povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

9. Objednávka urobená kupujúcim v zmysle týchto VOP je objednávkou, ktorej súčasťou je povinnosť kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu.

Čl. IV. – PREDAJ TOVARU DO ZAHRANIČIA

1. Naším úsilím je vyhovieť želaniam všetkých kupujúcim bez ohľadu na miesto dodania tovaru. V prípade, že je to mimo územia SR, riešime platobné a dodacie podmienky individuálne v závislosti od miesta vášho pobytu a od veľkosti a hmotnosti objednaného tovaru.

2. Dôležitou informáciou pre zahraničných kupujúcich je cena za dopravu.

Táto suma je určovaná individuálne v závislosti od celkovej ceny objednávky, veľkosti, objemu a miesta dodania tovaru. Túto informáciu Vám, samozrejme, vieme poskytnúť ešte pred samotnou objednávkou. V prípade, že tieto dodacie podmienky akceptujete, nebráni nám už nič v úspešnej realizácii obchodu. Tovar do zahraničia zasielame prostredníctvom kuriéra GEIS. Pri doručení do ČR platíte cenu tovaru a dopravu kuriérskou službou v prepočte na Kč podľa aktuálneho kurzu Národnej banky Slovenska (www.nbs.sk).

3. Poštovné do zahraničia sa počíta individuálne a vychádza z aktuálnych cien stanovených prepravcami tovaru do zahraničia, o ktorých budete informovaný a ktoré z našej strany nie sú žiadnym spôsobom navyšované, ani inak menené.

Čl. V. – PLATBY ZA TOVAR , DOPRAVA A POPLATKY:

a/ Prevodným príkazom na účet predávajúceho

b/ Kreditnou kartou prostredníctvom služby Stripe

b/ Dobierkou

POŠTOVNÉ – SLOVENSKO

Vami objednané produkty budú doručené kuriérskou službou spoločnosti GEIS.

Dobierkou kuriérom s doručením najneskôr do 2 pracovných od expedície z nášho skladu – 4,00 EUR s DPH (zaplatíte pri prevzatí tovaru priamo prepravcovi v hotovosti), alebo prevodom na náš bankový účet, alebo kreditnou kartou prostredníctvom služby Stripe. Pri objednávke, kde hmotnosť tovaru bude vyššia ako 20 kg, bude cena prepravy vypočítaná osobitne so zohľadnením aktuálnych cien stanovených prepravcami tovaru, o ktorých budete informovaný a ktoré z našej strany nie sú žiadnym spôsobom navyšované, ani inak menené.

Ceny tovaru určené v našom internetovom obchode sú uvedené s DPH a sú konečné, je však potrebné pripočítať k nim vyššie uvedené náklady na dopravu – poštovné, resp. poplatky za kuriérsku službu. Internetový obchod nevyžaduje žiadne iné poplatky spojené s realizáciou objednávky. Konverzný kurz je € = 30,1260 SKK. Uvedené ceny platia iba pre odoslanie obyčajných zásielok na Slovensko a pri poslaní celej objednávky v jednej zásielke. Pri rozdelení objednávky a jej poslaní vo viacerých zásielok môže byť celkové poštovné vyššie so zohľadnením aktuálnych cien stanovených prepravcami tovaru, o ktorých budete informovaný a ktoré z našej strany nie sú žiadnym spôsobom navyšované, ani inak menené. Ohľadom presnej výšky poštovného do zahraničia budeme informovať po potvrdení Vašej objednávky. K uvedeným sumám neúčtujeme žiadne ďalšie poplatky. Balné neúčtujeme, bez ohľadu na hodnotu Vašej objednávky.

OSOBNÝ ODBER

Je možný po dohovore na telefónnom čísle: +421 948 111 078

Čl. VI. – DODACIE PODMIENKY A EXPEDIČNÉ LEHOTY

1. Ak nie je v popise objednaného výrobku uvedené inak, je všetok tovar, ktorý je na sklade, expedovaný v deň prijatia objednávky ,najneskôr nasledujúci pracovný deň po potvrdení objednávky. V prípade, že sa objednaný tovar nevyrába, resp. nie je v prevádzkových možnostiach predávajúceho tovar pre kupujúceho zabezpečiť, alebo by s obstaraním tovaru boli spojené neprimerané náklady, nie je predávajúci viazaný objednávkou, o čom kupujúceho nasledujúci pracovný deň od zistenia tejto skutočnosti upovedomí.

2. Každý kupujúci je informovaný o zaslaní tovaru emailom.

O stave objednávky je kupujúci taktiež upovedomený emailom. Dodávka tovaru je uskutočnená prostredníctvom kuriérskej služby na adresu uvedenú kupujúcim v objednávke.

3. Dodanie tovaru na územie členských štátov Európskej únie, príp. iných štátov uskutočňujeme na základe predchádzajúceho súhlasu a vzájomného písomného odsúhlasenia si ceny za poštovné a balné a príp. ďalších dodacích podmienok medzi kupujúcim a predávajúcim.

4. Predávajúci si vyhradzuje právo na predĺženie expedičnej lehoty v prípade, že tovar nie je momentálne na sklade, alebo sa vyskytnú iné nepredvídateľné udalosti. V prípade ďalšej expedičnej lehoty bude zákazník informovaný emailom, alebo telefonicky. Predávajúci je však povinný v súlade splatnou právnou úpravou dodať tovar kupujúcemu najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia objednávky zo strany kupujúceho.

6. V akútnych prípadoch (napr. tovar je určený ako darček, alebo je treba ho doručiť pred odchodom na dovolenku) nás kupujúci môže požiadať o prednostné vybavenie objednávky. Je možné v objednávke uviesť prednostnú realizáciu objednávky, resp. telefonicky doplniť uvedenú požiadavku. Tovar odošleme prostredníctvom balíka kuriérskou službou s doručením do 24 hodín (nasledujúci pracovný deň od odoslania).

7. Pokiaľ časť objednaného tovaru buď nie je momentálne na sklade, alebo je potrebné na zákazku vyrobiť, celú objednávku pozastavíme a kupujúceho informujeme o približnom možnom termíne vybavenia celej objednávky. Kupujúci nás na základe tejto informácie môže požiadať o zaslanie tej časti tovaru, ktorá je na sklade, v rámci lehoty stanovenej obchodnými podmienkami a zbytok tovaru bude vyexpedovaný, akonáhle bude k dispozícii.

Čl. VII – NEDORUČENÉ ZÁSIELKY

Pokiaľ sa zásielka vráti ako nedoručená bez nášho zavinenia (kuriér adresáta nenašla, zákazník zásielku nedopatrením alebo úmyselne neprevzal, a pod.) odošleme zákazníkovi správu e-mailom so žiadosťou o informáciu, čo ďalej robiť s jeho objednávkou. Odpoveď na túto výzvu očakávame v termíne do 3 dní od odoslania správy. Ak nás zákazník požiada o opätovné odoslanie zásielky, doúčtujeme k celkovej cene zásielky druhý manipulačný poplatok a poštovné ako pri prvom odoslaní. Opätovné odoslanie nedoručenej zásielky je možné len na základe úhrady vopred. Pokiaľ zákazník na našu výzvu v navrhnutom termíne neodpovie, objednávku stornujeme. Zákazníka na storno objednávky upozorníme. V tomto prípade bude ďalší nákup zákazníka možný len po zaplatení tovaru vopred (bankovým prevodom). Ak platba prebehne v poriadku, toto platobné obmedzenie pre ďalšie objednávky zrušíme.

Čl. VIII -ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

Dokument na odstúpenie od zmluvy na stiahnutie

1. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý okamihom, keď kupujúci alebo ním určená osoba / okrem dopravcu/ prevezme tovar., alebo ak sa:

a/ tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene – okamihom prevzatia tovaru dodaného ako posledného

b/dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov – okamihom prevzatia posledného dielu alebo kusa

c/ tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia – okamihom prevzatia prvého tovaru.

2. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy tvoriaceho súčasť týchto obchodných podmienok a to buď v listinnej podobe zaslaním na adresu sídla predávajúceho. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa týchto VOP. Odstúpenie od zmluvy musí obsahovať údaje v ňom požadované tak, ako vyplývajú z obsahu formulára poskytnutého spotrebiteľovi zo strany predávajúceho.

3. Odstúpením od zmluvy sa táto zrušuje od počiatku a zmluvné strany sú povinné navzájom si vrátiť prijaté plnenia a to:

a/ Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovného a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe, nie je však povinný uhradiť mu dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

b/ Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Pri odstúpení od zmluvy spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Spotrebiteľ je povinný vrátiť tovar nepoškodený, ani inak znehodnotený, vrátane dokumentácie zaslanej mu predávajúcim spolu s tovarom v originálnom obale tovaru, pokiaľ bol tento s originálnym obalom zaslaný. V opačnom prípade zodpovedá spotrebiteľ za zníženie hodnoty tovaru vzniknuté v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré vykonal nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

4. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku a tiež právo odstúpiť od zmluvy alebo jej časti, ak sa tovar sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať, je vypredaný alebo zmenila sa cena zo strany dodávateľa tovaru a kupujúci po oznámení novej ceny s touto nebude súhlasiť.

Čl. IX. – REKLAMAČNÝ PORIADOK, ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY TOVARU

Dokument na reklamáciu na stiahnutie

1. Poskytovanie záruk a postup pri riešení reklamácií sa spravujú platnou právnou úpravou a to ustanoveniami Občianskeho zákonníka č.40/64 Zb. v platnom znení a zákona o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 Z.z. v platnom znení.

2. Pred prvým použitím tovaru je kupujúci povinný riadne preštudovať záručné podmienky vrátane užívateľskej príručky (manuálu k obsluhe). V prípade používania výrobku v rozpore s užívateľskou príručkou (návodom k obsluhe) nesie kupujúci všetky dôsledky, ktoré mu týmto vzniknú, sám a ich následná reklamácia bude uznaná za neoprávnenú. Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z prevádzky produktov, funkčných vlastností a škôd z neodborného používania produktov, rovnako ako škôd spôsobených vonkajšími udalosťami a chybnou manipuláciou. Na vady tohto typu pôvodu sa nevzťahuje ani poskytnutá záruka. Záruka sa nevzťahuje na vady vzniknuté opotrebením spôsobeným obvyklým používaním.

3. Rovnako nebude záruka uznaná v prípade mechanického poškodenia vinou kupujúceho, poškodením spôsobeným nadmerným a nevhodným užívaním, zanedbaním starostlivosti o tovar, vniknutím cudzích látok (prach, voda, atď.) do zariadenia, či poškodením spôsobeným vyššou mocou.

4. Predávajúci nezodpovedá za prípadne vady tovaru, na ktoré bol kupujúci v dobe uzatvárania zmluvy upozornený a súčasne prevzatie tovaru neodmietol.

5. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu sa záruka nevzťahuje na závady, pre ktoré bola nižšia cena dohodnutá.

6. Predávajúci poskytuje na každý tovar záručnú dobu 24 mesiacov. Zo záruky sú vyňaté chyby a poškodenia výrobku, ktoré vznikli nesprávnym zaobchádzaním, nesprávnym používaním, nesprávnym ošetrovaním výrobku a iné. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim, týmto dňom prechádza na kupujúceho aj nebezpečenstvo škody na tovare.

7. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný preukázať, že tovar bol zakúpený u predávajúceho tým, že spolu s reklamáciou predloží kupujúcemu faktúru, popr. záručný list, pokiaľ bol k tovaru vystavený. Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim a predlžuje sa o dobu, po ktorú bol tovar v záručnej oprave, čím je myslená doba od prevzatia tovaru do oprávnenej reklamácie, až do doby, kedy bola kupujúcemu zaslaná výzva na vyzdvihnutie tovaru zo záručnej opravy. V prípade výmeny tovaru získava kupujúci na nový tovar záruku v dĺžke 24 mesiacov.

8. V písomnom oznámení musí byť uvedený popis zistených závad, t.j. musí uviesť o aké vady sa jedná a ako sa prejavujú. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť a vyriešiť reklamáciu v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú. V ostatnom platia pre zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru ustanovenia všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä zákona o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 Z.z. v platnom znení.

9. Po obdržaní reklamovaného tovaru Vás budeme bezodkladne kontaktovať e-mailom alebo telefonicky a dohodneme sa s Vami na rýchlom vyriešení problému: reklamovaný tovar Vám vymeníme kus za kus, prípadne iný, ktorý si vyberiete (do hodnoty reklamovaného tovaru) alebo Vám vrátime peniaze. O reklamácií rozhodneme ihneď, v zložitých prípadoch najmä ak je potrebné odborné posúdenie vady, najneskôr do 30 dní od prijatia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty máte právo na vrátenie kúpnej ceny tovaru alebo máte právo na výmenu výrobku za nový výrobok. O výsledku reklamácie budete informovaný bezprostredne po rozhodnutí o spôsobe vybavenia reklamácie telefonicky, resp. e-mailom.

10. Nekompletnosť zásielky alebo poškodenie tovaru je nutné oznámiť bezodkladne najneskôr do 24 hodín od prevzatia zásielky emailom na adresu ballpolo@ballpolo.sk alebo telefonicky v pracovné dni.

11. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom spravodlivosti Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.

Čl. X. – Ochrana osobných údajov

Prevádzkovateľ internetového obchodu je Economato,s.r.o. so sídlom Nové Zámky,
940 64, Viničná 31, zapísaný v Obchodnom registri Okresného súduv Nitre , oddiel Sro , vložka č.28182/N . V našej firme chránime Vaše súkromie. Aby sme Vám mohli poskytnúť všetky služby, potrebujeme o Vás vedieť základné informácie. Niektoré z nich majú povahu osobných údajov v zmysle Zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v informačných systémoch.

Pri nakupovaní je potrebné poskytnúť nasledovné informácie o Vás: meno a priezvisko, presná adresa vrátane krajiny (resp. adresa, ktorá ma byť uvedená na faktúre)

Vaša e-mailová adresa (slúži na Vašu identifikáciu v systéme a na komunikáciu s Vami) voliteľne ďalšie adresy (ak si želáte doručiť zásielku na inú adresu ako je fakturačná) telefónne číslo (pre rýchlejší kontakt s Vami) .
Tieto údaje sú uchovávané v chránenej databáze na serveri. Tieto údaje sú taktiež nutné pre náš účtovný a fakturačný systém.

V našom obchode nezadávate žiadne informácie, ktoré by sa priamo týkali práce s peniazmi na Vašich účtoch. Všetky v súčasnosti ponúkané formy elektronického bankovníctva (platenia za tovar cez internet) sú realizované priamo na stránkach Vašej banky, ktorá nám poskytne jedine informáciu o úspešnosti či neúspešnosti platby a Vaše meno, prípadne číslo účtu (aby sme vedeli platbu identifikovať a v prípade potreby vrátiť). V žiadnom prípade sa nedozvieme žiadne ďalšie informácie, ako Vaše prihlasovacie údaje alebo zostatok na Vašom účte. Počas Vašej návštevy sú na našom serveri uchovávané dočasné informácie, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie obchodu (napr. čo ste vložili do nákupného košíka, kedy ste na stránku prišli, odkiaľ ste na stránku prišli).

Vaše osobné údaje nezverejňujeme, nesprístupňujeme, neposkytujeme žiadnym iným subjektom, s výnimkou organizácií, s ktorými je spolupráca nevyhnutná pre správne vybavenie Vašej objednávky. Sú to najmä banky (v niektorých prípadoch poskytnutie Vášho mena), doručovateľské služby (adresa na dodanie). Tieto údaje sú však vždy poskytnuté jednorázovo pre vybavenie Vašej konkrétnej objednávky. Databázu osobných údajov chránime pred ich poškodením, zničením, stratou a zneužitím. Odoslaním objednávky kupujúci udeľuje predávajúcemu v súlade so zákonom č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov uvedených v objednávke za účelom vybavenia objednávky a dodania tovaru, a to na dobu nevyhnutnú na plnenie zmluvy predávajúcim. Poskytnutie osobných údajov kupujúcim je dobrovoľné. Kupujúci má právo svoj súhlas odvolať, a to písomnou formou na adresu sídla predávajúceho. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu a údaje budú následne vymazané. Kupujúci má ďalej práva podľa § 20 zákona č. 122/2013 Z.z., v znení neskorších predpisov, t.j. predovšetkým právo na informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov, právo na odpis osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, právo na opravu nesprávnych alebo neaktuálnych osobných údajov v priebehu spracúvania, právo na likvidáciu osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania, právo na základe bezplatnej písomnej žiadosti namietať voči využívaniu svojich osobných údajov na marketingové účely.

Čl. XI. – Záverečné ustanovenia

V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu

Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.

Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.

Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

Čl. XII. – Alternatívne riešenie sporov

Nakupujúci má právo požiadať predávajúceho o nápravu, v prípade ak má pocit, že predávajúci porušil jeho práva alebo nevybavil reklamáciu tak, aby bol aj on spokojný. Ak predávajúci do 30 dní na žiadosť neodpovie alebo na ňu odpovie odmietavo, spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. Podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické osoby. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Žiadosť môže podať tiež online prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO.

Alternatívne riešenie sporov je vyhradené výlučne pre spotrebiteľov fyzické osoby, nie nakupujúcich podnikateľov. Riešenie sporu sa prebieha medzi spotrebiteľom a predávajúcim, ktorí uzavreli zmluvu na diaľku a, ktorých spor má hodnotu vyššiu ako 20 EUR. Maximálny poplatok, ktorý môže ARS požadovať je 5 EUR od kupujúceho, na úhradu nákladov.